DDM hl. m. Prahy
Pro školy a pedagogy
Pro školy a pedagogy

Hlas jako nástroj pedagoga



Vzdělávací cíl: Vědomé a zdravé zacházení s hlasem a rozvíjení hlasových a mluvních předpokladů pedagoga. Osvojení základních principů hlasové hygieny.
Obsah: 
I:
Hlas a řeč jako součást komplexního projevu člověka
Pedagog jako mluvní vzor pro děti
Přirozená tvorba hlasu a řeči, osobní kontrola a trénink
Práce s hlasem při výuce, využití dynamiky hlasu
II:
1. blok (180 minut): teoretická východiska hlasové výchovy, tělo jako nástroj – jak ho naladit, dech, dechová opora, rozeznění hlasu
2. blok (180 minut): artikulace, artikulační cvičení, technika mluvního projevu, výslovnostní normy
3. blok (180 minut): práce s hlasem ve výuce (intenzita hlasu, intonace řeči, důraz, pauza), chybné hlasové návyky, jejich odstraňování, hlasová hygiena. Hlasová a          mluvní rozcvička
Hodinová dotace: 4/12 vyučovacích hodin
Počet účastníků, cílová skupina: 15 účastníků (pedagogové MŠ, ZŠ, SŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga, vychovatelé)
Lektor: Mgr. Hana Vondráková
Místo: pracoviště DDM hl. m. Prahy či dle domluvy a potřeb školy
Cena: 500 Kč/1000 Kč/osoba

Podobné články

Kurz o hře a kreativitě
Inspirace pro všechny, kteří na táboře, kroužcích a podobných akcích chtějí něco víc, než jen hlídat děti. Základní poznatky z psychologie a pedagogiky v praxi, které pomáhají vést děti k rozvoji konkrétních požadovaných klíčových kompetencí.
Multikultura – vzdělávání bez předsudků
Seznámení se s teoretickými východisky multikulturní výchovy a vzdělávání na základě praktických ukázek. Vytvoření postupů, které podpoří proces vzdělávání bez předsudků ve třídě a příprava projektového plánu pro práci s dětmi ve své třídě na jeden týden, který bude tyto postupy zahrnovat.
Možnosti a meze krizové intervence ve školách
Prevence a včasné rozpoznání sociálně-patologických jevů ve škole a možnosti intervence ze strany pedagoga. Zvládnutí techniky vedení rozhovoru v krizové situaci se studenty a s kolegy.
ADHD v předškolním a školním věku
Formou prožitku účastníci lépe porozumí specifikům v chování dětí s ADHD, ADD. Seznámí se a vyzkouší si konkrétní řešení typických situací, práci s jednotlivcem, se třídou a s rodiči.
Komunikační dovednosti
Cílem semináře je uvědomit si komunikační zákonitosti a jejich využití pro efektivní jednání a prevenci sporů. Natrénovat vhodnou argumentaci v náročných situacích – rozpor se žáky, s rodiči. Uvědomit si jak reagujeme v krizových situacích, naučit se „řídit“ sám sebe. Nebát se prezentovat sám sebe, své názory, své zkušenosti.