DDM hl. m. Prahy
Pro školy a pedagogy
Pro školy a pedagogy

Mentoring jako nástroj rozvoje pedagogů



Vzdělávací cíl: Pomoci pedagogům stát se efektivním a důvěryhodným mentorem – podporovatelem svých kolegů
Obsah: 
Mentoring – historie, podstata, cíle, možnosti, očekávání mentora i mentee, mentoring jako podpora
Postup mentoringu, stanovení SMART cíle
Model GROW a jeho aplikace
Vývojové fáze mentorské práce
Cvičení mentorských rozhovorů
Etika, rizika, problematické situace v mentoringu
Hodinová dotace: 32 vyučovacích hodin
Počet účastníků, cílová skupina: 16 účastníků (pedagogové volného času, pedagogové MŠ, ZŠ, gymnázií, VOŠ, SOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, vychovatelé)
Lektor: PaedDr. Olga Medlíková
Místo: pracoviště DDM hl. m. Prahy
Cena: 1600 Kč / osoba

Podobné články

Multikultura – vzdělávání bez předsudků
Seznámení se s teoretickými východisky multikulturní výchovy a vzdělávání na základě praktických ukázek. Vytvoření postupů, které podpoří proces vzdělávání bez předsudků ve třídě a příprava projektového plánu pro práci s dětmi ve své třídě na jeden týden, který bude tyto postupy zahrnovat.
Kurz o hře a kreativitě
Inspirace pro všechny, kteří na táboře, kroužcích a podobných akcích chtějí něco víc, než jen hlídat děti. Základní poznatky z psychologie a pedagogiky v praxi, které pomáhají vést děti k rozvoji konkrétních požadovaných klíčových kompetencí.
ADHD v předškolním a školním věku
Formou prožitku účastníci lépe porozumí specifikům v chování dětí s ADHD, ADD. Seznámí se a vyzkouší si konkrétní řešení typických situací, práci s jednotlivcem, se třídou a s rodiči.
Možnosti a meze krizové intervence ve školách
Prevence a včasné rozpoznání sociálně-patologických jevů ve škole a možnosti intervence ze strany pedagoga. Zvládnutí techniky vedení rozhovoru v krizové situaci se studenty a s kolegy.
Sochání do Ytongu
Získání poznatků z oboru prostorové tvorby a její praktické řešení
Komunikační dovednosti
Cílem semináře je uvědomit si komunikační zákonitosti a jejich využití pro efektivní jednání a prevenci sporů. Natrénovat vhodnou argumentaci v náročných situacích – rozpor se žáky, s rodiči. Uvědomit si jak reagujeme v krizových situacích, naučit se „řídit“ sám sebe. Nebát se prezentovat sám sebe, své názory, své zkušenosti.
Hlas jako nástroj pedagoga
Vědomé a zdravé zacházení s hlasem a rozvíjení hlasových a mluvních předpokladů pedagoga. Osvojení základních principů hlasové hygieny.