DDM hl. m. Prahy
Pro školy a pedagogy
Pro školy a pedagogy

Možnosti a meze krizové intervence ve školách



Vzdělávací cíl: Prevence a včasné rozpoznání sociálně patologických jevů ve škole a možnosti intervence ze strany pedagoga.
Zvládnutí techniky vedení rozhovoru v krizové situaci se studenty a s kolegy
Obsah: Prevence a včasné rozpoznání sociálně patologických jevů ve škole a možnosti intervence ze strany pedagoga.
Preventivní způsob práce s žáky – nácvik přípravy a realizace seznamovacích kurzů pro nově vzniklé kolektivy třídy, význam průběžných třídnických hodin pro prevenci soc. patologických jevů
Možnosti diagnostiky výskytu sociálně-patologických jevů a příprava plánu intervenčního postupu, který je třeba zaujmout v rámci školy
Metody práce s pedagogickým sborem i jednotlivými pedagogy jako forma prevence výskytu sociálně-patologických jevů ve škole
Spolupráce s odbornými pracovišti
Hodinová dotace: 12 vyučovacích hodin
Počet účastníků, cílová skupina: 15 účastníků – učitelé MŠ, ZŠ, SŠ a speciálních škol, pedagogové volného času
Lektor: Mgr. Ondřej Bárta
Místo: dle dohody a potřeb školy
Termín: dle dohody a potřeb školy
Cena: 11 000 Kč / školní kolektiv

Podobné články

Multikultura – vzdělávání bez předsudků
Seznámení se s teoretickými východisky multikulturní výchovy a vzdělávání na základě praktických ukázek. Vytvoření postupů, které podpoří proces vzdělávání bez předsudků ve třídě a příprava projektového plánu pro práci s dětmi ve své třídě na jeden týden, který bude tyto postupy zahrnovat.
Komunikační dovednosti
Cílem semináře je uvědomit si komunikační zákonitosti a jejich využití pro efektivní jednání a prevenci sporů. Natrénovat vhodnou argumentaci v náročných situacích – rozpor se žáky, s rodiči. Uvědomit si jak reagujeme v krizových situacích, naučit se „řídit“ sám sebe. Nebát se prezentovat sám sebe, své názory, své zkušenosti.
Kurz o hře a kreativitě
Inspirace pro všechny, kteří na táboře, kroužcích a podobných akcích chtějí něco víc, než jen hlídat děti. Základní poznatky z psychologie a pedagogiky v praxi, které pomáhají vést děti k rozvoji konkrétních požadovaných klíčových kompetencí.
ADHD v předškolním a školním věku
Formou prožitku účastníci lépe porozumí specifikům v chování dětí s ADHD, ADD. Seznámí se a vyzkouší si konkrétní řešení typických situací, práci s jednotlivcem, se třídou a s rodiči.
Hlas jako nástroj pedagoga
Vědomé a zdravé zacházení s hlasem a rozvíjení hlasových a mluvních předpokladů pedagoga. Osvojení základních principů hlasové hygieny.