DDM hl. m. Prahy
Pro školy a pedagogy
Pro školy a pedagogy

Multikultura – vzdělávání bez předsudků



Vzdělávací cíl: Seznámit se s teoretickými východisky multikulturní výchovy a vzdělávání na základě praktických ukázek
Vytvořit postupy, které podpoří proces vzdělávání bez předsudků ve třídě a připravit projektový plán pro práci s dětmi ve své třídě na jeden týden, který bude tyto postupy zahrnovat.
Obsah: Stereotypy a předsudky v rámci tříd, uvědomění si vlastních postojů k odlišnostem
Vytváření prostředí podporujícího vzájemnou toleranci a respekt mezi dětmi
Aktivity vedoucí žáky ke kritickému přemýšlení nad situacemi, do nichž se dostávají a musí je řešit
Metoda kreativního dialogu
Vytváření tematicky zaměřených knih s dětmi – např. Abeceda komunity
Práce s příběhy v kontextu vzdělávání bez předsudků
Jak zahrnout dílny pro vzdělávání bez předsudků do vzdělávacího kurikula třídy a školy
Seminář je interaktivní, je veden kooperativními technikami učení.
Hodinová dotace: 10 vyučovacích hodin
Počet účastníků, cílová skupina: 15 účastníků – učitelé MŠ, ZŠ, SŠ, speciálních škol, asistenti pedagogů, pedagogové volného času
Lektor: Mgr. Iveta Němečková, PaedDr. Blanka Spieglerová
Místo: dle dohody a potřeb školy
Termín: dle dohody a potřeb školy
Cena: 7 500 Kč / školní kolektiv; 620 Kč / osoba

Podobné články

Kurz o hře a kreativitě
Inspirace pro všechny, kteří na táboře, kroužcích a podobných akcích chtějí něco víc, než jen hlídat děti. Základní poznatky z psychologie a pedagogiky v praxi, které pomáhají vést děti k rozvoji konkrétních požadovaných klíčových kompetencí.
Komunikační dovednosti
Cílem semináře je uvědomit si komunikační zákonitosti a jejich využití pro efektivní jednání a prevenci sporů. Natrénovat vhodnou argumentaci v náročných situacích – rozpor se žáky, s rodiči. Uvědomit si jak reagujeme v krizových situacích, naučit se „řídit“ sám sebe. Nebát se prezentovat sám sebe, své názory, své zkušenosti.
Hlas jako nástroj pedagoga
Vědomé a zdravé zacházení s hlasem a rozvíjení hlasových a mluvních předpokladů pedagoga. Osvojení základních principů hlasové hygieny.
Možnosti a meze krizové intervence ve školách
Prevence a včasné rozpoznání sociálně-patologických jevů ve škole a možnosti intervence ze strany pedagoga. Zvládnutí techniky vedení rozhovoru v krizové situaci se studenty a s kolegy.
ADHD v předškolním a školním věku
Formou prožitku účastníci lépe porozumí specifikům v chování dětí s ADHD, ADD. Seznámí se a vyzkouší si konkrétní řešení typických situací, práci s jednotlivcem, se třídou a s rodiči.