DDM hl. m. Prahy
Pro školy a pedagogy
Pro školy a pedagogy

Práce s problémovým dítětem



Vzdělávací cíl: Praktické využití metod práce s problémovým dítětem v rámci zájmové činnosti
Obsah:
Práce s dětmi se specifickými poruchami chování (6 hodin):
Syndrom poruchy pozornosti a aktivity – hyperkinetický syndrom (ADHD)
Etiologie a hlavní symptomy syndromu ADHD
Primární projevy syndromu ADHD ve školním věku
Obtíže v chování plynoucí ze syndromu ADHD, možnosti ovlivnění projevů
Co je třeba respektovat v chování hyperaktivního dítěte, co již ne 
Možnosti ovlivnění chování hyperaktivního dítěte ve skupině vrstevníků a při individuální práci
Řešení výchovných problémů hyperaktivních dětí/syndrom ADHD se sekundární poruchou chování, možnosti spolupráce s rodiči

Práce s dětmi s nespecifickými poruchami chování (6 hodin):
Odlišení specifických a nespecifických poruch chování
Porucha chování socializovaná a nesocializovaná, sociální a asociální chování
Mechanismy vzniku nevhodného chování a možnosti jeho ovlivnění, řešení krizových situací
Možnosti ovlivnění nevhodného chování pomocí her zaměřených na rozvoj empatie, komunikace, neagresivního řešení konfliktních situací, využití relaxačních technik
Řešení konkrétních případů výchovných problémů s dětmi
Hodinová dotace: 12 vyučovacích hodin
Počet účastníků, cílová skupina: 15  účastníků – učitelé MŠ, ZŠ, SŠ a speciálních škol, pedagogové volného času
Lektor: PaedDr. et Mgr. Hana Žáčková
Místo: dle dohody a potřeb školy
Termín: dle dohody a potřeb školy
Cena: 11 000 Kč / školní kolektiv

Podobné články

Multikultura – vzdělávání bez předsudků
Seznámení se s teoretickými východisky multikulturní výchovy a vzdělávání na základě praktických ukázek. Vytvoření postupů, které podpoří proces vzdělávání bez předsudků ve třídě a příprava projektového plánu pro práci s dětmi ve své třídě na jeden týden, který bude tyto postupy zahrnovat.
ADHD v předškolním a školním věku
Formou prožitku účastníci lépe porozumí specifikům v chování dětí s ADHD, ADD. Seznámí se a vyzkouší si konkrétní řešení typických situací, práci s jednotlivcem, se třídou a s rodiči.
Kurz o hře a kreativitě
Inspirace pro všechny, kteří na táboře, kroužcích a podobných akcích chtějí něco víc, než jen hlídat děti. Základní poznatky z psychologie a pedagogiky v praxi, které pomáhají vést děti k rozvoji konkrétních požadovaných klíčových kompetencí.
Hlas jako nástroj pedagoga
Vědomé a zdravé zacházení s hlasem a rozvíjení hlasových a mluvních předpokladů pedagoga. Osvojení základních principů hlasové hygieny.
Možnosti a meze krizové intervence ve školách
Prevence a včasné rozpoznání sociálně-patologických jevů ve škole a možnosti intervence ze strany pedagoga. Zvládnutí techniky vedení rozhovoru v krizové situaci se studenty a s kolegy.
Komunikační dovednosti
Cílem semináře je uvědomit si komunikační zákonitosti a jejich využití pro efektivní jednání a prevenci sporů. Natrénovat vhodnou argumentaci v náročných situacích – rozpor se žáky, s rodiči. Uvědomit si jak reagujeme v krizových situacích, naučit se „řídit“ sám sebe. Nebát se prezentovat sám sebe, své názory, své zkušenosti.