DDM hl. m. Prahy
Pro školy a pedagogy
Pro školy a pedagogy

Řešení konfliktů a práce s rodinou



Vzdělávací cíl: Získávání algoritmů řešení konfliktů
Obsah: Základní typologie konfliktů, aplikace do prostředí školství
Charakteristika konfliktů z hlediska jejich intenzity, charakteru, projevů chování jednotlivých aktérů, zaměření atd.
Individuální způsoby zvládání konfliktů, způsoby jejich percipování, individuální prožívání konfliktů, postoje vůči konfliktním situacím
Definování postupů, jimiž jedinci čelí konfliktům, využití případových studií, charakteristiky adekvátního řešení konfliktů, role mediátora a jeho význam při řešení konfliktů
Specifické formy skupinové práce při řešení konfliktních situací ve školním prostředí
Představení tzv. Balintovských skupin, jejichž cílem je skupinové hledání řešení vzniklého konfliktu ve školním prostředí
Rodina a její funkce, vnitřní struktura rodiny, sňatek a rozvod, alternativy k manželství a rodině, sociální trendy současné rodiny

Kurz má charakter přednášky v kombinaci s nabídkou sebezkušenostních metod, které s daným tématem souvisejí a umožní účastníkům hlubší vhled do problematiky.
Hodinová dotace: 8 vyučovacích hodin
Počet účastníků, cílová skupina: 15 účastníků – učitelé MŠ, ZŠ, SŠ a speciálních škol, pedagogové volného času
Lektor: Mgr. Kateřina Bílková
doc. PhDr. Soňa Hermochová, CSc.
Místo: dle dohody a potřeb školy
Termín: dle dohody a potřeb školy
Cena: 10 400 Kč/školní kolektiv; 900 Kč / osoba

Podobné články

Hlas jako nástroj pedagoga
Vědomé a zdravé zacházení s hlasem a rozvíjení hlasových a mluvních předpokladů pedagoga. Osvojení základních principů hlasové hygieny.
Možnosti a meze krizové intervence ve školách
Prevence a včasné rozpoznání sociálně-patologických jevů ve škole a možnosti intervence ze strany pedagoga. Zvládnutí techniky vedení rozhovoru v krizové situaci se studenty a s kolegy.
Kurz o hře a kreativitě
Inspirace pro všechny, kteří na táboře, kroužcích a podobných akcích chtějí něco víc, než jen hlídat děti. Základní poznatky z psychologie a pedagogiky v praxi, které pomáhají vést děti k rozvoji konkrétních požadovaných klíčových kompetencí.
Multikultura – vzdělávání bez předsudků
Seznámení se s teoretickými východisky multikulturní výchovy a vzdělávání na základě praktických ukázek. Vytvoření postupů, které podpoří proces vzdělávání bez předsudků ve třídě a příprava projektového plánu pro práci s dětmi ve své třídě na jeden týden, který bude tyto postupy zahrnovat.
ADHD v předškolním a školním věku
Formou prožitku účastníci lépe porozumí specifikům v chování dětí s ADHD, ADD. Seznámí se a vyzkouší si konkrétní řešení typických situací, práci s jednotlivcem, se třídou a s rodiči.
Komunikační dovednosti
Cílem semináře je uvědomit si komunikační zákonitosti a jejich využití pro efektivní jednání a prevenci sporů. Natrénovat vhodnou argumentaci v náročných situacích – rozpor se žáky, s rodiči. Uvědomit si jak reagujeme v krizových situacích, naučit se „řídit“ sám sebe. Nebát se prezentovat sám sebe, své názory, své zkušenosti.