DDM hl. m. Prahy
Pro školy a pedagogy
Pro školy a pedagogy

Pobočka


Věk


Zaměření

Výukové programy pro školy



DDM hl. m. Prahy připravuje pro MŠ, ZŠ i SŠ výukové programy, které jsou přizpůsobeny věku účastníků a potřebám pedagogů. Veškeré programy jsou tvořeny a upravovány tak, aby vyhovovaly požadavkům RVP.
Věříme, že i díky netradičním možnostem a vybavení našich středisek budou tyto programy vhodným a důležitým doplňkem výuky a pomohou žákům nejen při zapamatování probíraného učiva, ale i při budování vzájemných vztahů v třídních kolektivech.
Rádi vám vyjdeme vstříc a s programy, které nevyžadují speciální zázemí, přijedeme přímo do vaší školy a vám tak odpadnou obtíže spojené s cestováním.
Jakékoliv problémy, nejasnosti nebo otázky vám ochotně pomohou vyřešit kontaktní osoby uvedené u jednotlivých programů.

Animovaný film
Seznámení s prostředím animovaného filmu. Proces natočení vlastního krátkého filmu. 
Ateliér fotografie – portrét a fotolaboratoř
Fotografická studie lidské tváře v závislosti na světle, výrazu a míře stylizace. Důležitými souvislostmi jsou etika a estetika i fotochemický proces.
Ateliér fotografie – portrét digitálně
Fotografická studie lidské tváře v závislosti na světle, výrazu a míře stylizace. Důležitými souvislostmi jsou i etika a estetika. Stylizace – experiment se světlem i stylizace v PC editoru Photoshop.
Barevný svět
Prostor pro zážitek ze společného bubnování i radost z výstupu společné tvořivé práce. Příležitost pro účastníka být „sám“ a také „se skupinou“. Rozvoj kreativity, posílení komunikačních dovedností a schopnosti týmové kooperace. Programy mají své téma a příběh, jsou přizpůsobeny konkrétní věkové skupině. Každé dítě má k dispozici svůj nástroj.
Do Stanice techniků místo učení ve škole
Ve Stanici techniků připravujeme i výukové programy pro školy. Jsou přizpůsobeny věku účastníků i potřebám pedagogů. Jak takový školní den mimo školní lavici vypadá, si můžete přečíst v článku Hanky Vondrákové.
Dřevodílna
Práce se dřevem, nástroji a seznámení s pracovním postupem. Výsledkem je malý výrobek ze dřeva.
Edison, Tesla a já
Do tajů elektrotechniky s využitím stavebnice Boffin.
Legomechanika
Osvojení základních znalostí z oblasti fyziky a mechaniky s využitím LEGO modelů.
Letem s větrem
Svět leteckého modelářství. Základní konstrukční a aerodynamické zákonitosti. Žáci využívají pracovní pomůcky, nářadí a nástroje pro ruční opracování, výsledkem je jednoduché balzové házedlo.
Móda napříč staletími
Jak se oblékali naši předci? Jakou funkci měl oděv před lety a jakou má dnes? Změnilo se něco v našem vnímání módy? Program je rozdělen na dvě části, v první proběhne přednáška a diskuze, druhá část je zaměřena na výtvarnou činnost.
Na jedné lodi
Prostor pro zážitek ze společného bubnování i radost z výstupu společné tvořivé práce. Příležitost pro účastníka být „sám“ a také „se skupinou“. Rozvoj kreativity, posílení komunikačních dovedností a schopnosti týmové kooperace. Programy mají své téma a příběh, jsou přizpůsobeny konkrétní věkové skupině. Každé dítě má k dispozici svůj nástroj.
Po stopách Ayrtona Senny
Svět autodráhového modelářství. Základní znalosti z oblasti mechaniky a konstrukce, stavba papírové karoserie a následně jízdy na autodráze (osm drah, 40 m dlouhá).
Programy dramatické a osobnostně-sociální výchovy
Interaktivní dramatické a divadelní programy. Žáci se učí spolupracovat ve skupinách, navzájem se vnímat a respektovat při společné tvorbě. Skrze osobní prožitek si vytváří postoj ke konkrétním společenským a sociálním tématům.
Technic team
Výukový program s technickými stavebnicemi LEGO, Merkur a Boffin, určený pro žáky 1. až 5. třídy.
Technické vynálezy – knihtisk
Žáci se seznámí s vynálezem knihtisku v kontextu doby a s osobností vynálezce J. Gutenberga. Stěžejní částí programu je tvorba iniciály za pomoci techniky linorytu.
Technické vynálezy – parní stroj
Program s využitím stavebnice Merkur. Seznámení s osobností J. Watta a jeho vynálezem – parním strojem, který se žáci pokusí rozpohybovat.
Výtvarný ateliér – akční malba
Otevírání principů základní lidské tvořivosti a podpora komunikační schopnosti a možnosti dětí. Představení vybraných děl akčních malířů. Děti pracují s akrylovými barvami, zažijí si akční výtvarné hry. Mají naprosto volnou ruku v použité barevnosti i tvarové rozmanitosti svých prací. 
Zážitková výtvarná pedagogika
Akční tvorba, výtvarná fotografie a animace formou zážitkové pedagogiky. Cílem programu je otevření dalším možnostem a experimentům ve výtvarném projevu.