DDM hl. m. Prahy
Pro školy a pedagogy
Pro školy a pedagogy

Pobočka


Věk


Zaměření

Výukové programy pro školy



DDM hl. m. Prahy připravuje pro MŠ, ZŠ i SŠ výukové programy, které jsou přizpůsobeny věku účastníků a potřebám pedagogů. Veškeré programy jsou tvořeny a upravovány tak, aby vyhovovaly požadavkům RVP.
Věříme, že i díky netradičním možnostem a vybavení našich středisek budou tyto programy vhodným a důležitým doplňkem výuky a pomohou žákům nejen při zapamatování probíraného učiva, ale i při budování vzájemných vztahů v třídních kolektivech.
Rádi vám vyjdeme vstříc a s programy, které nevyžadují speciální zázemí, přijedeme přímo do vaší školy a vám tak odpadnou obtíže spojené s cestováním.
Cena za jednoho žáka je uvedena vždy u konkrétního programu. Programy se platí v hotovosti na místě lektorovi programu, který vám vydá doklad o zaplacení.
Jakékoliv problémy, nejasnosti nebo otázky vám ochotně pomohou vyřešit kontaktní osoby uvedené u jednotlivých programů.

Animovaný film
Seznámení s prostředím animovaného filmu. Proces natočení vlastního krátkého filmu. 
ST
Ateliér fotografie – portrét a fotolaboratoř
Fotografická studie lidské tváře v závislosti na světle, výrazu a míře stylizace. Důležitými souvislostmi jsou etika a estetika i fotochemický proces.
ST
Ateliér fotografie – portrét digitálně
Fotografická studie lidské tváře v závislosti na světle, výrazu a míře stylizace. Důležitými souvislostmi jsou i etika a estetika. Stylizace – experiment se světlem i stylizace v PC editoru Photoshop.
ST
Barevný svět
Prostor pro zážitek ze společného bubnování i radost z výstupu společné tvořivé práce. Příležitost pro účastníka být „sám“ a také „se skupinou“. Rozvoj kreativity, posílení komunikačních dovedností a schopnosti týmové kooperace. Programy mají své téma a příběh, jsou přizpůsobeny konkrétní věkové skupině. Každé dítě má k dispozici svůj nástroj.
ST
Móda napříč staletími
Jak se oblékali naši předci? Jakou funkci měl oděv před lety a jakou má dnes? Změnilo se něco v našem vnímání módy? Program je rozdělen na dvě části, v první proběhne přednáška a diskuze, druhá část je zaměřena na výtvarnou činnost.
ST
Na jedné lodi
Prostor pro zážitek ze společného bubnování i radost z výstupu společné tvořivé práce. Příležitost pro účastníka být „sám“ a také „se skupinou“. Rozvoj kreativity, posílení komunikačních dovedností a schopnosti týmové kooperace. Programy mají své téma a příběh, jsou přizpůsobeny konkrétní věkové skupině. Každé dítě má k dispozici svůj nástroj.
ST
Programy dramatické a osobnostně-sociální výchovy
Interaktivní dramatické a divadelní programy. Žáci se učí spolupracovat ve skupinách, navzájem se vnímat a respektovat při společné tvorbě. Skrze osobní prožitek si vytváří postoj ke konkrétním společenským a sociálním tématům.
ST
Technické vynálezy – knihtisk
Žáci se seznámí s vynálezem knihtisku v kontextu doby a s osobností vynálezce J. Gutenberga. Stěžejní částí programu je tvorba iniciály za pomoci techniky linorytu.
ST
Výtvarný ateliér – akční malba
Otevírání principů základní lidské tvořivosti a podpora komunikační schopnosti a možnosti dětí. Představení vybraných děl akčních malířů. Děti pracují s akrylovými barvami, zažijí si akční výtvarné hry. Mají naprosto volnou ruku v použité barevnosti i tvarové rozmanitosti svých prací. 
ST
Zážitková výtvarná pedagogika
Akční tvorba, výtvarná fotografie a animace formou zážitkové pedagogiky. Cílem programu je otevření dalším možnostem a experimentům ve výtvarném projevu.
ST