Venkovní kolejiště

Zveme vás na novou pražskou železniční trať z Churu do Arosy. Vlaky při své pouti mezi sedmi zastávkami překonají vzdálenost 130 metrů. Dvaadvacetkrát zmenšeným cestujícím se během cesty naskytnou výhledy na bujnou zeleň a pravé vápencové skály. Pohodlí jim zaručí nejnovější modely švýcarských lokomotiv i vozů. O bezpečnou cestu se postarají členové vlakového doprovodu – železniční modeláři ze Stanice techniků DDM hl. m. Prahy. Vůbec přitom nevadí, že pomyslné rekreační středisko Arosa je vlastně dětské pískoviště.

Projekt zahradního kolejiště propaguje vědu a techniku. Cílem ale není automatický provoz vlaků – naopak, každou lokomotivu dálkově ovládá mladý strojvedoucí. Hřiště se díky tomu stává výcvikovým prostorem, kde jsou děti vedené k zodpovědnému řešení realistických provozních situací a ke spolupráci.

Reportáž ze zahájení provozu k přečtení zde.
Video ze zahájení provozu zde.

Technické parametry zahradní železnice Chur – Arosa

Provozovatel DDM hl. m. Prahy  
Modelová velikost IIm  
Měřítko 1:22,5  
Rozchod koleje 45 mm  
Opsané rozměry 42 x 22 m  
Plocha ~ 300 m²  
Délka kolejí 165 m  
Délka trati 128 m  
Počet stanic 5  
Počet zastávek 2  
Minimální poloměr 1.200 mm  
Poloměr výhybek 2.320 mm  
Počet výhybek 24  
Maximální spád ~ 25 ‰  
Převýšení ~ 800 mm  
Běžná délka dopravní koleje 4 m